Iepriekšējā publikācijā jau noskaidrojām, ka Mazda 6 ir viena no TOP 3 lietotajām mazdām Latvijā. Šodien aplūkosim nedaudz tuvāk, kas tad īsti ir lācītim vēderā.
Vispārēja informācija par Mazda 6
Šķiet nevienam nebūs pārsteigums, ja atklāsim, ka Mazda 6 ir Mazda 626 turpinājums. Japāņi īpaši neiespringst uz automašīnu vārdiem un lieto salīdzinoši vienkāršu nummerāciju. Tas ļauj izvairīties no nepieciešamības testēt izvēlēto vārdu visās pasaules valodās, ar ko obligāti jārēķinās “normālo” auto vārdu devējiem.
Kopumā Mazda 6 šobrīd sastāv no 3 paaudzēm:
- Mazda 6 (2002 – 2008)
- Mazda 6 (2007 – 2013)
- Mazda 6 (2012 – pašlaik)
Kuru Mazda 6 izvēlēties ?
Atkarībā no finansiālajām iespējām un vēlmes pazīmēties varat izvēlēties ikvienu no modeļiem. Pērkot jaunu auto, protams, iegūsiet visa veida garantijas, taču jāatceras, ka būs jāveic obligātas servisa apkopes pie licenzēta dīlera, ja gribat saglabāt garantiju. Papildus tam, jauns auto zaudē aptuveni 30% no savas vērtības jau nākamajā dienā pēc izripošanas no salona.
Mazdapower ieskatā vislabāk būtu izvēlēties Mazda 6 pirmo paaudzi, kas ir salīdzinoši lētāka. Ja ir nedaudz lielāki iekrājumi, būtu vēlams pirkt auto, kas ražots pēc 2005. gada. Pašiem pirmajiem modeļiem, tomēr bija pieļautas dažādas vainas, kas rezultējās pat ar auto atsaukšanu (sevišķi 2003./2004. modeļiem). Vēlākajos gados vainas tika novērstas un Mazda6 kļuva par to Mazda modeli, kas visātrāk sasniedza viena miljona pārdotu auto robežu.
Kopumā Mazda 6 galvenās priekšrocības ir (1) salīdzinoši lēta ekspluatācija, (2) liels salons, (3) normāls degvielas patēriņš (nepārsniegs 7- 8l/100km benzīna dzinējam), (4) patīkama braukšana un (5) augsta tālāk pārdošanas vērtība. Tas ir būtiski arī reizēs, kad pēkšņi pietrūkst nauda un ir vajadzīgs nedaudz lielāks naudas kredīts pret automašīnas ķīlu, kas ļauj turpināt lietot auto arī pēc aizdevuma saņemšanas. Svarīgi gan atzīmēt, ka pirms auto iegādes ir obligāti ar to jāizbrauc arī lielākā ātrumā (ap 100 km/h). aļai Mazda 6 modeļu pie lielākā ātrumā būtiski palielinās trokšņu līmenis salonā, kas vēlāk var kaitināt.
Pie negatīvām iezīmēm jāmin arku rūsēšana (sevišķi aizmugurējās arkas). Problēmu var novērst savlaicīgi veicot pretkorozijas apstrādi un neielaižot vainas. No otras puses, braucot pa Latvijas autoceļiem rūsa agri vai vēlu piemeklē ikvienu automašīnu, turklāt tās noņemšana nav īpaši dārga.
Autobraucējiem, kam sanāk regulāri pārvietoties pa pilsētu, iesakām pirkt 1.8 l benzīna dzinēju. Tajā pašā laikā, ja nav jāskaita pēdējie santīmi, daudz patīkamām būs braukt ar 2.0 l benzīna vai dīzeļa dzinēju, bet būtisku jaudas atšķirību jutīsiet, izvēloties 2.3 l benzīna dzinēju.
Kopsavilkums – nav jēga liegties. Mazdaklubs patīk šīs auto. Ja vēl neesat izlēmuši, ko pirkt, obligāti izbrauciet testa braucienu. Jau noskaidrojām, ka tas ir viens no populārākajiem Mazda modeļiem, tādēļ atrast pārdevēju nebūs nekādas problēmas.